Kudüs’ün Zamanı 14 Şubat'ta Haliç Kongre Merkezi'nde


Türkiye'nin Kudüs konulu en büyük sahne performansı İstanbul'da tekrarlanıyor.

Zamanın Kudüs'ü Kudüsün Zamanı, daha önce izleyemeyeler ya da yeniden izlemek isteyenler için tekrar sahneye taşınıyor. Cumhurbaşkanlığı himayelerinde Kudüs Platformu tarafından hazırlanan programa teşrifleriniz bekleniyor.

İlk gösterim ile ilgili 15. sayımızda yer verdiğimiz izleyici görüşünü aşağıda bulabilirsiniz:

Kudüs Platformu tarafından hazırlanan Zamanın Kudüs'ü Kudüs'ün Zamanı adlı dramatik sahne gösterisi seyirciyle buluştu. Cumhurbaşkanlığı himayesinde Kültür ve Turizm Bakanlığı'nın destekleriyle hayata geçirilen projenin ilk gösterimi Haliç Kongre Merkezi'nde gerçekleştirildi. Kudüs'ün bugünkü kimliğine bir şekilde dokunan önemli isimlerin ve önemli sahnelerin günümüze aktarıldığı

Zamanın Kudüs'ü Kudüs'ün Zamanı; Sultan 2. Abdülhamid Han dönemiyle başlayıp Hz. Ömer, Selahaddin Eyyubi ve Yavuz Sultan Selim dönemlerinden kesitlerle devam eden ve yine Abdülhamid dönemiyle sona eriyor. Genel Sanat Yönetmenliğini Murat Salim Tokaç ve Devlet Tiyatroları Genel Müdürü Nejat Birecik'in üstlendiği gösteride, Devlet Tiyatrosu sanatçıları rol aldı. Özge Dilek tarafından yazılan ve teknik ekiple birlikte yaklaşık 200 kişinin görev aldığı etkinliğin tiyatral anlatımı, ışık, ses ve video gösterileriyle zenginleştirildi.

Drama yönetmenliğini Koray Aydın ve Ebru Kara’nın; dekor ve kostümlerini Candan Günay Tuna’nın; koreografisini Pınar Ataer'in yaptığı Zamanın Kudüs'ü Kudüs'ün Zamanı, "video mapping" yöntemiyle gerçek ve sanal görüntü harmanlanarak sahneye aktarıldı.

Kut’ul Amare’yle öne çıkan dramatik gösterim: Tarihi gerçeklere dayanan olayları multi disipliner bir şekilde; drama, müzik, dans video gösterisi gibi birçok farklı sahne sanatının bir araya getirildiği bir tarz. Önümüzdeki dönemde örnekleriyle sıkça karşılaşacağımızı tahmin etmek zor değil. Kudüs için yazılan bu dramatik gösterimde birebir tarihi belgelere dayanan gerçek olaylar kadar; rüya sahnesi gibi etkiyi artırmak için eklenen kurgu bölümler de yer alıyor. Aldığımız bilgilere göre aslında, gösterinin çalışmaları geçen seneden başlamış ancak araya referandum ve başka olaylar girince çalışmalara ara verilmiş. Eylül 2017’de gösterim tarihi netleşince bu sefer yeni bir ekiple ve daha rafine bir metinle gösteri tamamına ermiş.

Buraya kadar her şey güzel, her şey etkili… Bugüne kadar Kudüs için yapılan en etkili dramatik çalışma olduğunu da baştan kabul ediyoruz. Kudüs Platformu Başkanı Belkıs İbrahimhakkıoğlu’nun da bir kere daha hatırlattığı gibi "Kudüs'ün bizim dünyamızdaki yeri, doğuşumuzdan itibaren başlar. Çünkü Kudüs çocukluğumuzdan beri dinlediğimiz peygamber kıssalarına mekân olmuş, mukaddes bir şehirdir. Hemen hemen bütün peygamberlerin yolu Kudüs'ten geçmiştir. İlahi mesajların taşıyıcısı olan peygamberler, insanları o topraklara, insanlığı bire, birliğe davet eden hikâyelerini emanet etmişlerdir." eyvallah!

Ama eksik, ama yetersiz, yarım kalmış bir hikâye var ortada. Abdülhamid’in o cümlesinden bugüne sanki hiçbir şey yaşanmamış, zaman da orada donup kalmış gibi. O günden bugüne Kudüs’e neler oldu, Kudüs’e neler edildi göremedik; haritanın günden güne küçülmesini, bir açılan bir kapanan barış yollarını, Muhammed Durra’yı, Ahed et-Tamimi’yi ve daha fazlasını göremedik. Yıllardır dönem dönem yaşadığımız ve hissettiğimiz Kudüs ağrısının anlatılacağı/anlatıldığı “dramatik gösterim”de beklentimiz haklı olarak daha yüksekti. Umut ederiz ki Kudüs ve benzeri ağrılarımıza dair, gerçek bir sanat eserinden meydana gelen değişimi getiren çalışmalara da şahitlik ederiz.

#kudüs #zamanı #kudüszamanı #haliçkongremerkezi #tiyatro #gösteri #oyun #kulistiyatro #kudüsplatformu

0 görüntüleme